Ženy po pôrode: Kedy začať opäť behať?

Babuľky cvičkajte, ale jemnúčko – tieto slová som si prečítala na internete v diskusii žien, ktoré si navzájom radili, kedy je najlepšie začať cvičiť po pôrode. Nejdem tu rozoberať jej úroveň, ide mi o obsah.

Keď sa zdravá žena pol roka po pôrode opýta, či už môže začať pomaly cvičiť, nechápem. Ale keď sa na jej otázku zosypú odpovede typu: „Ešte máš čas, nepreháňaj to, mysli na dieťa a nie na seba“, tak to som už naozaj v šoku.

Milé mamy, ak sa vám niekto s infantilným slovníkom zaseknutý niekde medzi plienkami a štyrmi stenami bude snažiť nahovoriť, že mať dvadsať kíl nadváhy je v poriadku a že šport vám viac ublíži, ako pomôže. A že ste sebecké, ak chcete myslieť trochu aj na seba, rýchlo mažte svoj profil na sieti a utekajte kade ľahšie. Doslova. Nič lepšie pre seba urobiť nemôžete.

Viem, že každá sme iná. Kým mne sa dalo začať behať už po dvoch týždňoch od sekcie, niekomu to ide až po troch mesiacoch, hoci má za sebou prirodzený pôrod. Ale čakať pol roka a dlhšie je dobré akurát na dosiahnutie stavu, z ktorého sa dostáva von len veľmi ťažko.

cvičiace tehotné ženy

Ako si nájsť čas?

Ani výhovorka, že pri dieťati niet času na behanie, neobstojí. (Hovorím o zdravých mamách, ktoré majú zdravé deti.) Všetko je len o chcení. Chcem behať? Fajn, nepôjdem sa s kočíkom prechádzať slimačím tempom pomedzi výklady, ale skúsim rýchlu chôdzu, poklus alebo beh s kočíkom v najbližšom parku.

Mám dve deti? Staršie nechám ísť na bicykli alebo odrážadle a ja s kočíkom pobehnem. Alebo zapojím aj otca. Ak nechce, aby sa jeho milovaná zmenila na veľrybu, tak jej tú polhodinku na beh isto rád dopraje.

Zabudnite na „múdre reči“

Na všetky mudrlantské reči o tom, že budete mať po športe kyslé mlieko a dieťa ho nebude piť, sa tiež môžete vykašľať. Moja štvornásobná skúsenosť je úplne iná. Ani jeden zo synov nad mojím mliekom po tréningu neohrnul nos a to som sa vôbec nešetrila.

Ak žena chce, všetko zvládne. (Je to naozaj dobrý pocit) Tie, ktoré fňukajú, že po pôrode na nič nemajú čas a priberajú aj zo vzduchu, no zároveň sa každý druhý deň chvália, aký koláč zase upiekli, tie sa do formy skutočne dostať nechcú. Iba o tom rady rozprávajú.

Ak teda naozaj chcete, skúste, čo vám telo dovolí. Ak to bude najskôr len dvadsať metrov, tak to bude len 20  metrov. Na druhý deň to pôjde aj 50 metrov a o dva týždne ich zabehnete 500. No a po dvoch mesiacoch dáte aj päť kilometrov. A nad radami „babuliek“ z “húpacej” sociálnej siete sa už len usmejete.

odporúčané články:

Pridať komentár

Zadajte meno
Nesprávny email
Zadajte komentár