Predchádzajte bolesti chrbta cvičením: 4-týždňový plán od fyzioterapeutov

Rozhýbte sa a predíďte bolesti chrbta. Naučte sa cviky na uvoľnenie a posilnenie chrbta s Plánom pre zdravý chrbát spolu s motocyklovým pretekárom Ivanom Jakešom a fyzioterapeutmi z AMBIO Rehabilitačného centra.

Moderný životný štýl a veľa sedenia nerobia dobre našim telám, hlavne chrbtom. Celé dni sedíme za stolmi, pri počítačoch, v autách. Nebýva to lepšie, ani keď stojíme. Aj preto toľko ľudí trápi bolesť chrbta, ktorá patrí k najčastejším zdravotným problémom na Slovensku.

Bolesť pritom neprichádza len tak, napríklad z prievanu. Základ zdravotného problému si budujeme aj celé roky nesprávnymi návykmi, vysvetľuje v rozhovore fyzioterapeutka Miriama Šinglerová. Okrem toho, že by sme si mali dávať pozor na správne držanie tela alebo nastavenie nášho pracovného miesta, je dôležitým prvkom aj pravidelné kompenzačné cvičenie. 

Naučte sa cviky na uvoľnenie a posilnenie chrbta, ktoré zostavila fyzioterapeutka Miriama Šinglerová s kolegami z AMBIO Rehabilitačného centra v Bratislave. Pomôže vám s tým 4-týždňový plán priamo do e-mailu, v ktorom vás cvičením bude sprevádzať motocyklový pretekár Ivan Jakeš a fyzioterapeut Martin Benko.

Pre koho je plán určený?

Plán pre zdravý chrbát je pre všetkých ľudí, ktorí svoj chrbát trápia dlhým sedením alebo ho inak zaťažujú. Celý plán je zadarmo a jednoduché cviky z neho zvládne naozaj každý. 

Pri cvikoch ide o prevenciu bolesti chrbta. Ak už máte výraznejšie problémy či bolesti, určite odporúčame najprv navštíviť fyzioterapeuta alebo lekára, napríklad ortopéda, ktorý určí pôvod vašich problémov a stanoví vhodnú terapiu.

Ako cvičiť?

Stačí, že sa zaregistrujete, na základe čoho do zadanej e-mailovej schránky dostanete zadarmo inštruktážne videá s cvičením. Počas 4 týždňov sa každý týždeň naučíte 3 cviky, ktoré by ste v ideálnom prípade mali cvičiť každý deň. S ďalším týždňom cviky môžete buď vymeniť, alebo si ich pridať k cvikom z predchádzajúceho týždňa a cvičiť dlhšie.

Cvičenie je vhodné na doma. Bude vám stačiť priestor, kde sa zmestíte ľahnúť si na zem, napríklad v obývačke. K pohodliu prispeje podložka na cvičenie, ale nie je nevyhnutná. Ako pomôcku budete potrebovať obyčajnú stoličku a v 3. a 4. týždni aj theraband, teda elastický pás alebo gumu na cvičenie.

Prečo práve tieto cviky?

Cvičenie pre zdravý chrbát zostavila fyzioterapeutka PhDr. Miriama Šinglerová, ktorá je riaditeľkou a garantkou AMBIO Rehabilitačného centra v Bratislave. Cviky sa hodia najmä ako kompenzácia pri sedavom zamestnaní. Pri cvičení dbajte na inštrukcie fyzioterapeuta Bc. Martina Benka, ktorý vo videách s Ivanom Jakešom detailne vysvetľuje správny techniku jednotlivých cvikov.

Značky z článku
1