Otestujte sa: Rozoznáte pravdy a mýty o cvičení?

Chcem rýchlo schudnúť – stačí, keď budem cvičiť? Najväčší efekt na chudnutie má dlhý beh. Je pravda, že cvičenie spomaľuje starnutie? Tento jednoduchý kvíz odhalí, či viete, ako cvičiť efektívne.

1. Ak budem poctivo cvičiť, určite schudnem!

Správna odpoveď Nesprávna odpoveď

Správna odpoveď: Cvičenie má množstvo benefitov z pohľadu zdravia. Ako hovorí vedecká štúdia výskumníka Damona L. Swifta a jeho kolegov, pokiaľ objem aeróbneho cvičenia nie je intenzívny, úbytok hmotnosti je nepravdepodobný. Ak cvičíte za účelom chudnutia, nezáleží na počte tréningov a ako často chodíte cvičiť ale na ich intenzite⁽¹⁾.

2. Ľudia so srdcovo-cievnymi ochoreniami by nemali cvičiť kardio tréning.

Správna odpoveď Nesprávna odpoveď

Správna odpoveď: Nórski výskumníci analyzovali viac ako 50 000 hodín cvičenia ľudí trpiacich na tento druh ochorenia. Ak patríte k týmto ľuďom odporúčanie znie: konzultujte cvičenie so svojím lekárom, ale určite sa nebojte intenzívneho tréningu. Pre vaše zdravie je oveľa nebezpečnejšie necvičiť než cvičiť⁽²⁾.

3. Cvičenie spomaľuje starnutie.

Správna odpoveď Nesprávna odpoveď

Správna odpoveď: Kľúčom k úspechu je udržať mladými svoje bunky. Štúdia Aurélie Diman a jej kolegov dokazuje, že cvičenie nás udržuje mladými, pretože ovplyvňuje jednotlivé štruktúry DNA⁽³⁾.

4. 10 minút intenzívneho tréningu na bicykli je podobných ako:

Správna odpoveď Nesprávna odpoveď

Správna odpoveď je C - 50 minút mierneho bicyklovania. Dokazuje to štúdia výskumníkov z roku 2015, ktorá skúmala výsledky 12 týždňového cvičenia u mužov⁽⁴⁾.

5. Cvičiť nemusíme každý deň.

Správna odpoveď Nesprávna odpoveď

Správna odpoveď je Pravda. Výskumník Gary O’Donovan zistil, že pravidelnosť v cvičení pri posilňovaní zdravia nehrá úlohu. Cvičte cez víkendy, ráno, večer, jednoducho vždy, keď máte čas. Zdravie sa neposilňuje pravidelnosťou ale samotným cvičením. Pravidelnosť však hrá úlohu pri budovaní zvyku⁽⁵⁾.

6. Ľudia trpiaci cukrovkou 2. typu by nemali cvičiť.

Správna odpoveď Nesprávna odpoveď

Správna odpoveď je Mýtus. Mnohí ľudia s cukrovkou si našli výhovorku, že cvičenie im lekár zakázal. Výskum doktora Solomana však dokazuje, že intervalové chodenie je účinnejšie ako kontinuálne kráčanie. Intervalové cvičenie, teda také, pri ktorom sa striedajú dynamické a oddychové fázy, je pre ľudí s cukrovkou tým správnym cvičením. Cukrovkár môže predsa zabehnúť aj maratón, presvedčte sa o tom aj vy! Spoznajte príbeh úspešnej bežkyne, Missy Foy (52), diabetičky, ktorá sa dokonca kvalifikovala na olympiádu. Prečítajte si viac⁽⁶⁾

7. Športovanie má pozitívny vplyv na tieto choroby a poruchy:

Správna odpoveď Nesprávna odpoveď

Všetky odpovede sú správne: Štúdia publikovaná v magazíne Medicína & Veda v Športe z roku 2016 ukazuje, že šport naozaj pomáha pri zlepšení nálady, psychických stavov, motivácie ako aj pri príznakoch ADHD ⁽⁷⁾.

8. Cvičenie pomáha pri liečení symptómov depresie

Správna odpoveď Nesprávna odpoveď

Správna odpoveď: Výskum S- Pereiru a kolegov sledoval 11 000 ľudí počas 50 rokov. Ukázalo sa, že ľudia, ktorí boli počas života aktívni, mali menej symptómov depresie ako tí, ktorí necvičili. Cvičenie ovplyvňuje produkciu chemických látok a hormónov, ktoré ovplyvňujú naše nálady, či dokonca psychické stavy⁽⁸⁾.

Poznáte týchto 8 mýtov o cvičení? Otestujte sa!

Ďakujeme za vyplnenie kvízu. Športujete aktívne alebo sa neviete k cvičeniu prinútiť? Či už patríte do jednej alebo druhej skupiny máme pre vás dobrú správu. Aj málo cvičenia môže mať veľký efekt. Máte minútu? Začnite cvičiť!

Zistiť viac

Pri tvorbe kvízu sme vychádzali z týchto zdrojov:

  1. bit.ly/role-of-exercise a bit.ly/lose-weight-exercise
  2. bit.ly/cardiovascular-risk
  3. bit.ly/nuclear-resporatory
  4. bit.ly/interval-training-improvement
  5. bit.ly/physical-activity-patterns
  6. bit.ly/internal-walking-training
  7. bit.ly/ADHD-exercise
  8. bit.ly/ADHD-exercise
Čítajte viac o rýchlom cvičení
Značky z článku
0