Za 120 dní na polmaratón: Bežecká výzva pre úplných začiatočníkov s Marcelom Mataninom

Už dávnejšie uvažujete o behu, ale neviete, ako začať? Zapojte sa do našej novej bežeckej výzvy pre úplných začiatočníkov! Jednoduché tréningové plány od profesionálneho bežca a bývalého olympionika Marcela Matanina vám pomôžu rozbehnúť sa. Zároveň sa naučíte, ako správne behať, vydržať a postupne sa prepracovať až na polmaratón.

Pre koho je výzva určená? 

Bežecká výzva s Marcelom Mataninom je určená pre úplných začiatočníkov i úplné začiatočníčky, ktorí/é chcú začať behať, no nevedia ako, alebo potrebujú naštartovať. Všetky tréningy sú zadarmo a do výzvy sa môžete prihlásiť kedykoľvek.

 Ak však máte napríklad problémy s kĺbmi, dýchaním, vysoký krvný tlak, trpíte nadváhou či obezitou alebo vás trápia iné zdravotné ťažkosti, pred prvým vybehnutím sa najprv poraďte so svojím lekárom.

Kto ručí za kvalitu bežeckých plánov?

Za kvalitu bežeckých plánov ručí profesionálny bežec, tréner a bývalý olympionik Marcel Matanin. Behu sa venuje od mladosti a v roku 2004 si dokonca zabehol maratón na letných OH v Aténach. Bol športovým riaditeľom ČSOB maratónu a viacnásobným majstrom Československa a Slovenska na rôznych bežeckých podujatiach.

Marcel Matanin – milovník behu, bývalý olympionik a skúsený tréner

Ako bude výzva prebiehať?

  • Po zaregistrovaní sa do výzvy od nás dostanete e-mail s bežeckými plánmi na prvé 3 týždne
  • Každý týždeň vás budú čakať tri tréningy. Dni, kedy budete behať, si vyberiete podľa seba. Dôležité však je, aby ste mali medzi každým tréningovým dňom aspoň 1 deň pauzu
  • Tréningy na ďalšie týždne vám pošleme vždy v predstihu. Celá výzva bude trvať 4 mesiace, teda 120 dní. Približne taká dlhá by mala byť podľa odporúčaní Marcela Matanina tréningová príprava na polmaratón.

Aké tréningy pre vás Marcel pripravil?

Marcel zostavil tréningy špeciálne pre začiatočníkov a začiatočníčky tak, aby boli jednoduché a zdravé zároveň. Takisto vám majú pomôcť postupne si vybudovať bežecké sebavedomie. Začínajú pozvoľna. Strieda sa v nich voľný klus a beh s chôdzou a všetky sú v pokojnom tempe. Takže sa nemusíte báť, že by ste ich nezvládli.

Do každého tréningu je zaradený strečing aj bežecká abeceda. Je to veľmi dôležitá súčasť rozcvičky a netreba ju vynechávať.

Tréningy od Marcela zvládnu úplní začiatočníci i úplné začiatočníčky

Pre lepší pocit z tréningu vám odporúčame:

Ak sa chcete pri behu cítiť lepšie a mať nad ním väčšiu kontrolu, môžete si stiahnuť aj bežeckú aplikáciu. Hodiť sa budú tiež inteligentné hodinky, fitness náramok či hrudný pás na meranie tepu. 

Nezabudnite ani na kvalitné bežecké tenisky, ktoré šetria vaše kĺby. Ženám sa zíde tiež spoľahlivá športová podprsenka. Pri behu sa budete celkovo cítiť príjemnejšie, ak si zvolíte funkčné a priedušné oblečenie, ktoré efektívnejšie odvádza pot. Zvládnete to však aj v obyčajnom bavlnenom tričku.

Prvé bežecké preteky a príprava na polmaratón

Ak budete poctivo trénovať podľa Marcelových plánov, môžete získať viac istoty a odvážiť sa aj na prvé bežecké preteky. Možno rovno aj na polmaratón

Príprava naň by pre úplných začiatočníkov a úplné začiatočníčky mala trvať aspoň 4 mesiace. Je dôležité, aby ste polmaratón komfortne zvládli, nemusíte riešiť výkon ani „naháňať“ čas. Počas prípravy je však dobré skúsiť si odbehnúť aj kratšie preteky, napríklad na 5 km alebo 10 km. Zoznámite sa tak s celým procesom aj s atmosférou bežeckých podujatí a otestujete svoje limity.

Nechcete byť na beh sami? 

Výzvu môžete absolvovať s kamarátmi či rodinou, ktorých do nej môžete pozvať. Navzájom sa tak budete počas behu povzbudzovať a motivovať k lepším výkonom. Navyše veríme, že s našou výzvou sa beh stane príjemnou súčasťou vášho života.

odporúčané články:

Sofia
24.06.2022 | 8:21

Dobr´´y deň, po prečítaní doručeného mailu trošku nerozumiem, či sa držať tempa do 145 tepov alebo 7min/km. Keď bežím s tepom okolo 150-160, moje tempo sa pohybuje okolo 7:30min/km. Mám teda spomaliť a držať sa tepu do 145 alebo zrýchliť na tempo 7min/km a nechať tep vystreli´t na 170-180? Ďakujem za odpoveď

Odpovedať
Ako Buk
06.07.2022 | 14:14

Dobrý deň, pani Sofia, ďakujeme za Vašu zaujímavú otázku, spýtali sme sa na ňu rovno Marcela. Ten odporúča, aby ste sa primárne držali tempa do 145 tepov. Vôbec nevadí, ak by to potom bolo 8 min na km. V začiatkoch sú totiž dôležité tepy a nie rýchlosť. :) Pekný deň, Zuzka z tímu AkoBuk

Veronika
14.06.2022 | 14:14

Teším sa

Odpovedať
Ako Buk
16.06.2022 | 10:20

Dobrý deň, pani Veronika, aj my sa tešíme, že ste sa zapojili do našej výzvy. 🙂 Posielame veľa síl, nech Vám tréningy idú ako po masle. Pekný deň, Zuzka z tímu AkoBuk

Sona Urgelova
10.06.2022 | 17:15

Ahojte behávam cca 5-10km ale chcela by som tento rok odbehnúť polmaraton v Ke😉🏃🏼‍♀️Dufam že sa mi to s Vami podarí👍 Sona

Odpovedať
Ako Buk
16.06.2022 | 10:19

Dobrý deň, pani Soňa, aj my veríme, že to s nami dáte! 🙂 Držíme palce a posielame veľa síl do bežeckých tréningov. Pekný deň, Zuzka z tímu AkoBuk

Pridať komentár

Zadajte meno
Nesprávny email
Zadajte komentár